LinkedIn søgeord

Sådan bliver du fundet på LinkedIn – Hvor længe har du ventet på at finde ud af de nøjagtige LinkedIn søgeord, folk har brugt, når de søger efter dig?

Gode ​​nyheder! Ventetiden er endelig forbi – nu kan du se dine LinkedIn Søgeord.

Sådan bliver du fundet på LinkedIn: De som har fået LinkedIns nye profildesign, er i denne uge begyndte at få en ny liste nederst i afsnittet ”visninger i søgninger” (search appearances). Her vises hvilke LinkedIn søgeord der er brugt for at finde dig. Det her bliver helt sikkert en ”game changer” hvis LinkedIn beholder denne funktion fremadrettet (de har en vane med at trække funktioner som disse, lige når vi bliver vant til dem). Hvis du ikke har fået denne funktion endnu, så følg med på din profil – den er lige om hjørnet. Nogle gange tager det et stykke tid før alle får de nye LinkedIn funktioner.

Sådan finder du listen over LinkedIn søgeord, som er brugt til at finde dig

På dit profilpanel klikker du på feltet, der viser antallet af ”visninger i søgninger” (search apperances). Nederst på listen finder du fem ord eller sætninger, som dine søgere plejede at finde dig.

Her ser du en liste med vigtige data. Den viser, hvor dine søgere arbejder og hvad dine søgere gør. Jeg deler specifikke strategier for, hvad du kan bruge disse data til, i en fremtidig artikel.

Du kan også få denne liste på din mobilapp ved at følge de samme trin.

Synes du, det er de rigtige LinkedIn søgeord?

Hvis du ikke kan svare med et rungende JA på det spørgsmål, så er du nød til at ændre din LinkeIn profil. Du skal have placeret flere af dine egne søgeord på de rigtige steder i din LinkedIn profil. Især i de profilafsnit, som LinkedIn giver ekstra vægt i deres søge algoritme. Se nedenfor for flere detaljer om denne strategi.

Hvis du arbejder med salg og har svært ved at identificere dine bedste søgeord, er det typisk de produkter / tjenester, du tilbyder til dine kunder (men de søge ord dine kunder anvender!). Hvis du bruger LinkedIn til generelle branding formål eller for at finde et job, kan jobannoncer være rigtig gode kilder til at finde dine bedste søgeord.

Når jeg arbejder med mine kunders LinkedIn profiler, så anbefaler jeg dem at ændre de søgeord de normalt anvender. De er ofte rettet indad mod dem selv og beskriver deres historik mere end det de søger at opnå fremadrettet. Det er vigtig at søgeordene fanger ens målgruppe og beskriver den værdi man levere til sin målgruppe. Godt nok skal vi gengive vores erfaringer korrekt, men sæt fokus på hvad det er for mål du gerne vil opnå fremadrettet.

Sådan bliver du fundet på LinkedIn – Hvor skal du skrive dine vigtigste LinkedIn søgeord

Fordi det er en del af deres hemmelige søgealgoritme, giver LinkedIn os ikke meget vejledning om dette. Men fra min personlige erfaring og arbejde med mine kunder, har jeg lært, at mere er bedre. Derfor skal du medtage søgeord i dit baggrundsbanner og foto. Det virker særdeles effektivt.

“LinkedIn” er det første søgeord på min liste, og det er ikke tilfældigt, det er inkluderet i alle de profilafsnit, jeg netop nævnte. At få dine vigtigste søgeord med disse steder er en af de bedste LinkedIn-strategier, du kan anvende – så sørg for at få det gjort.

Også fra et gentagelses perspektiv er mere bedre (“LinkedIn” vises rigtig mange gange på min profi). Men jeg vil ikke blot sætte “LinkedIn, LinkedIn, LinkedIn”. LinkedIn algoritmer fanger dette og vil derfor se bort fra dit forsøg på at manipulere dine søgeord. Hertil kommer, at det absolut ikke ser professionelt ud på din LinkedIn profil. Prøv derfor at flette dine bedste søgeord ind så naturligt som muligt.

Nu hvor LinkedIn endelig deler oplysningerne om hvilke LinkedIn søgeord vi bliver fundet med, så er det med at komme i gang med din profil opdatering nu.

5 film med LinkedIn tips du ikke må gå glip af

Er du eller din virksomhed klar, har i en plan for hvordan i vil benytte LinkedIn i jeres forretningsudvikling til at accelerere væksten, fastholde jeres kunder, øge salget og skabe mere synlighed?

Jeg har lavet 5 film, hvor jeg deler konkrete tips til, hvordan du kan få langt mere ud af LinkedIn. Dette er den femte film. Emnerne for de 5 film er:

Emnerne er:

  1. Din online reception – byder den velkommen på LinkedIn?
  2. Dit digitale håndtryk – er det imødekommende på LinkedIn?
  3. Givers marked – sådan når du dine mål med relations-salg på LinkedIn
  4. Byg et værdifuldt netværk på LinkedIn
  5. Call to Action – skab resultater på LinkedIn

Dine kunder og dine konkurrenter er aktive på LinkedIn – er du?

Sådan bliver du fundet på LinkedIn – nu er det op til dig. Du er også meget velkommen til at deltage i et af min gratis LinkedIn kurser. Du kan se mere på her:

Gratis LinkedIn kursus i forretningsudvikling på LinkedIn

Martin Sattrup Christensen – CEO LinkedIn Success Systems

 

Martin Christensen
Related Posts

Leave Your Comment