, LINKEDIN PROFIL, LINKEDIN PROFIL GUIDE, LINKEDIN SALG, LINKEDIN STRATEGI, LINKEDIN UDDANNELSE, LINKEDIN WORKSHOP, MARTIN SATTRUP CHRISTENSEN, NETVÆRK, NETWORKING, PERSONLIGE BRAND, PROFESSIONEL HJÆLP TIL LINKEDIN, CEO LinkedIn profil

Som CEO kan du virkelig benytte LinkedIn til at skabe resultater. Men hvordan skal en CEO LinkedIn profil se ud for at man kan skabe sig et personligt brand der virker? 

LinkedIn er stærk B2B platform, som desværre ikke bliver benyttet eller simpelt hen ignoreret af mange CEO’s.

De CEO’er der har taget LinkedIn til sig, benytter det til at skabe medarbejder engagement, at kommunikere med virksomhedens interessenter og opbygge deres forretning. De har set de mange muligheder LinkedIn platformen tilbyder, når man kender de skjulte tips og tricks til at skabe synlighed og nye forretningsmuligheder.

På kun 90 dage kan du med den rigtig CEO LinkedIn profil skabe dit personlige brand

Jeg underviser CEO’s i, hvordan man hurtigt mestrer LinkedIn på en måde, der hjælper dem med at udvide deres gennemslagskraft og skabe vækst for deres virksomhed. Jeg har selv, som CEO, været aktiv på LinkedIn siden 2004 og Premium medlem siden begyndelsen af 2013. Min erfaring gennem alle de år siger, at det ikke tager mere end cirka 90 dage, at opbygge sit personlige brand som CEO, så man bliver fundet og anset som ekspert af sin målgruppe på LinkedIn.

Men for at opnå den status, er det ikke nok at komme med et par indlæg nu og da. Se på det sådan her: Du vil ikke sætte dig i et hjørne helt for dig selv ved et netværksmøde vel? Du vil ikke undlade at snakke med deltagerne og kun som en ren gestus vende din tommelfinger op, når andre sagde noget værdifuldt vel? Det ville virke helt absurd. Så hvorfor i alverden ville du gøre det på LinkedIn, den mest omfattende business netværks platform i verden?

For mange handler det om at træde uden for deres komfortzone, når de skal aktivt involveres i branding af sig selv og deres virksomhed. Tænk på de virksomheder, hvor CEO’en har et stærkt personligt brand.

Du behøver ikke have en CEO LinkedIn profil som Bill Gates for at skabe resultater

En stærkt og indflydelsesrig CEO på LinkedIn er Bill Gates. Bill bruger LinkedIn til regelmæssigt at dele sin indsigt, ideer og filantropiske indsatser, så han hele tiden er synlig og ”top of mind” hos sin målgruppe. Det samme gør Richard Branson, eller danske Morten Lund med mere end 120.000 følgere på LinkedIn.

Men hvad mange CEO’s ikke ved, er, at de ikke behøver at være Bill Gates eller Richard Branson for at hjælpe deres firma med at vokse ved hjælp af LinkedIn.

Kik på Per Leth-Nissen, CEO for CXOpeople. Han har efter min rådgivning og coaching virkelig taget LinkedIn til sig og har i dag mere end 20.000 kontakter på LinkedIn. Per startede med at benytte LinkedIn Success Systems ved først at få sin profil fokuseret omkring hvilken værdi han leverer til sin Målgruppe ved at lave en målsætningsøvelse og opbygge profilen efter vores mission guide. Ved klart at definere sit formål og målgruppe kunne han udvikle sin egen strategi på LinkedIn.

En CEO LinkedIn profil skal signalere troværdighed, tillid og Sympati

Med en CEO LinkedIn profil, der signalerer troværdighed, tillid og sympati fik Pers regelmæssige post og artikler et større publikum og skabte en stigende mængde kontakter. Per er i dag den person, jeg kender, med flest LinkedIn kontakter indenfor Human Ressource området, hvilket er en klar fordel i udviklingen af The HR List.

Pers tilstedeværelse og villighed til at dele på LinkedIn har helt klart hjulpet hans virksomhed til at få tillid fra kunderne. I den sammenhæng skal det bemærkes, at undersøgelser har vist, at 90% af en virksomheds potentielle kunder foretrækker at engagere sig i meningsfulde samtaler med personer, de kender og stoler på. Tænk på at 58% af de 2.2 mio. danske LinkedIn brugere er beslutningstagere. Så det er ganske enkelt sund fornuft at være aktiv på LinkedIn også i rollen som CEO.

CEO’en som superbruger på LinkedIn

At blive superbruger på LinkedIn, også i rollen som CEO, er ikke særlig kompliceret og man behøver ikke som udgangspunkt at have et stærkt personligt brand eller være kendt. Jeg bruger selv et enkelt 4 trins system der starter med den nødvendige målsætningsøvelse. Derefter opbygningen af den ultimative LinkedIn profil så man bliver fundet og anset som ekspert af sin målgruppe. Trin 3 handler om at få nøglen til relations-salg på LinkedIn – at blive ekspert i Social Selling. Trin 1-3 er ikke svært at lære og det kan gøres ganske hurtigt.

Det er trin 4, implementeringen, som er den største udfordring for os alle. Men det er her nøglen til succes ligger, når først forarbejdet er kommet på plads.

Med en forpligtelse på kun 15 – 30 minutter om dagen i 90 dage kan det lade sig gøre. I trin 4 får vi lavet en enkel plan med daglige, ugentlige og månedlige aktiviteter tilpasset mål og målgruppe. Som en ekstra fordel har man som CEO dermed også den sociale mediestrategi for LinkedIn på plads.

Hvis man som CEO stadig tøver, så bør man stille sig selv det helt centrale spørgsmål: Hvis mine kunder og konkurrenter er aktive på LinkedIn, hvad er mine muligheder så?

Søger du hurtig inspiration til din LinkedIn profil?

Jeg har lavet 5 film, hvor jeg deler konkrete tips til, hvordan du kan få langt mere ud af LinkedIn. Emnerne for de 5 film er:

1. Din online reception – byder den velkommen?

2. Dit digitale håndtryk – er det imødekommende?

3. Givers marked – Er du den dit netværk går til?

4. Byg et værdifuldt netværk

5. Call to Action – skab resultater

Book et gratis internt firma kursus i brugen af LinkedIn

Er din virksomhed klar, har i en plan for hvordan i vil benytte LinkedIn i jeres forretningsudvikling til at accelerere væksten, fastholde jeres kunder, øge salget og skabe mere synlighed? Læs mere her

Martin Christensen
Related Posts