LinkedIn algoritme

LinkedIn ændrer sin algoritme for at sætte fokus på mere personligt indhold. De ønsker at gøre det indhold vi ser i vores nyhedsfeed mere relevant og engagerende.

LinkedIn er ved at ændre, hvordan opslag rangeres i vores nyhedsfeeds, og skræddersy indhold til vores professionelle interesser.

I stedet for at give mest vægt til viralt indhold (altså når en spreder til flere, som spreder til flere), vil opslag dukke op højere i foderet, hvis en bruger er mere tilbøjelige til at deltage i samtalen. Det betyder at tidligere store hits, som berømte citater, der ikke skaber diskussioner, vil blive mindre synlige.

LinkedIns algoritme følger nu mere deres egne ønsker om: “folk du kender, taler om ting, du holder af.”

Algoritmen afgør, hvem en bruger kender, ved at se på følgende signaler:

  • Deres forbindelser
  • Hvem de har interageret med direkte
  • Hvem de har arbejdet med
  • Hvem de har fælles interesser og erfaringer med (baseret på oplysninger i deres profil)

LinkedIn-feedet kan også vise opslag fra personer, som en bruger ikke er forbundet med, hvis de er relevante for brugerens professionelle interesser.

Det bestemmes af forhold såsom hvilke grupper man tilhører, personer og sider man følger samt hashtags.

Det betyder, at dine Indlæg eller opslag vil få endnu større synlighed hos dig, hvis de er fra en forbindelse, der bruger et relevant hashtag. Omvendt vil dine egne indlæg og opslag fremover få det største boost, hvis du er aktiv i forhold til dine forbindelser og vælger de rigtige hastags.

LinkedIn opsummerer officielt sine algoritmeændringer således:

“To summarize, your LinkedIn feed is made up of the conversations happening across your professional communities: among connections; in the groups you’ve joined; and the people, pages, and hashtags that you follow.”

For at optimere indlæg til LinkedIns nye algoritme kommer LinkedIn selv med følgende tips:

  • Skriv om det du har på hjertet, men så detopmuntrer til et svar.
  • Brug den bedste opslagstype til emnet – artikel, opslag, kommentarer m.v.
  • Brug @mentions til at tagge personer, der sandsynligvis vil svare.
  • Tilskynd samtalen ved at svare på kommentarer.
  • Indlæg om niche emner.
  • Brug hashtags, men ikke mere end tre (det her er nyt tidligere har det været 3-5)

Når alt kommer til alt, så må konklusionen være, at for at nå ud til flest mulige, så skal dine artikler og opslag anspore til samtaler (kommentarer) i stedet for blot Likes. Så hvis dine opslag skaber dette, så er du helt sikkert på rette vej.

Oplever du at dine indlæg får færre view, likes og kommentarer, så skriv en kommentar her. Har du fundet løsninger på problemet, så del gerne dine tips og tricks med os, ved at skrive en kommentar her.

Hvis du gerne vil have gode tips og mere viden om LinkedIn i dit nyhedsfeed, så er du meget velkommen til at følge min LinkedIn Virksomhedsside. Det gør mere end 1200 personer allerede. Klik her.

 

Artiklen er skrevet af Martin Sattrup Christensen – CEO for LinkedIn Success Systems og passioneret LinkedIn Ekspert

Martin Christensen
Related Posts