LinkedIn-Side

Du ved allerede, hvor vigtigt det er at optimere dit websted, så det vises nær toppen af relevante søgemaskine resultater. Men vidste du, at du også kan arbejde med SEO (Search Engine Optimization) til din virksomheds LinkedIn-side?

Hvis du bestræber dig på at fuldføre og optimere din LinkedIn-side, så ønsker du også at den skal bemærkes. Din virksomheds side på LinkedIn giver en glimrende mulighed for at fortælle din historie, fremhæve dine medarbejdere og dele nyttigt indhold.

Du kan øge dine odds for at blive vist i de rigtige websøgninger ved at følge nogle enkle fremgangsmåder. Læs videre for at afdække de bedste måder at forbedre SEO på din LinkedIn-Side.

Sådan forstærkes SEO på din virksomheds LinkedIn-side

Når du ønsker at lære om noget online, hvad er så den første ting du gør? Formentlig at lave en hurtig søgning. Du er ikke alene; Google behandler anslået 3,5 milliarder søgninger hver dag. Det er unødvendigt at sige, at dette er en vigtig kilde til indgående trafik. Og du kan udvide dit brands søgeareal ved at forbedre SEO-effekten af din LinkedIn-Side.

Derfor behøver din virksomhed en LinkedIn-side

Det fungerer ikke kun som en hjemmeside nr. 2, der giver information om hvad du laver og hvorfor, men en LinkedIn-Side er også et meget funktionelt og fleksibelt marketingredskab. Gennem konsekvent opslag af nyheder og debat med læserne kan du opbygge et stærkt fællesskab af følgere på verdens største faglige netværk og tilskynde medarbejderne til at deltage i at spredningen af dine budskaber (Employee Advocacy).

LinkedIn adskiller sig fra andre sociale platforme på internettet på grund af sin faglige karakter, hvilket skaber tillid og troværdighed for din Virksomhedsside. Som sådan er det ikke overraskende, at 80% af B2B brug af sociale medier kommer fra LinkedIn.

Fordele ved at gøre din virksomheds LinkedIn-Side SEO venlig

Her er et par grunde til, at det er værd at investere i bestræbelserne for at optimere din LinkedIn-Side for SEO kontinuerligt:

Mere trafik til din LinkedIn-Side

Dette er ret selvforklarende men værd at nævne. Når du styrker din sides SEO, øger du dine odds for at blive opdaget, ikke kun af medlemmer, der bruger LinkedIn, men også af relevante websøgere, du måske ikke ville have ramt ellers.

Fokuseret brugeroplevelse

En naturlig konsekvens af at skabe indhold på din LinkedIn-Side med fokus på søgeord, der er vigtige for din virksomhed, er at temaerne i dine opslag også vil stå mere klart for dine læsere. Og temaerne vil blive udtrykt på et sprog, som dine besøgende allerede bruger, hvilket betyder, at det vil give bedre mening for dem.

Nu hvor vi har etableret hvorfor, lad os dykke ind i “hvordan”, så det kommer til at forbedre din LinkedIn-Sides SEO-synlighed.

Sådan bruges søgeord til optimering af din virksomheds LinkedIn-side

Det vigtigste først: Identificer og brug nøgleord. Du er formentlig bekendt med søgeordsoptimering, fra din hjemmeside eller når du skaber indhold, men hvordan kan søgeord gøre din LinkedIn-Side mere søgbar?

Hvad er Søgeord?

Søgeord er de ord og sætninger, brugerne søger efter online. De er, hvad dine målgrupper skriver på Google og andre søgemaskiner i håb om at finde nyttige resultater. De er, hvordan normale mennesker taler om ting, der er relateret til din virksomhed, så husk det, når du skal identificere dine søgeord. Nogle gange er det folk søger efter, ikke det du kalder dine produkter eller tjenester.

For at finde ud af, hvilke søgeord der skal vises på din LinkedIn-Side, skal du tænke på dine vigtigste ydelser, produkter eller service. Din industri, placering og specialer er alle vigtige søgeord du skal fremhæve på din LinkedIn-Side.

Der er en række værktøjer, du kan bruge til at finde frem til dine søgeord, herunder:

  • Google Search Console/Keyword Planner
  • Moz Keyword Explorer
  • SEMRush

Hvorfor er nøgleord vigtige for SEO på LinkedIn?

LinkedIn virksomhedssider gennemgås af søgemaskiner, så hvis du ikke laver dine nøgle-søgeord fremtrædende, kan du misse en mulighed. Og det handler ikke kun om teknisk SEO – du skal altid give klarhed til en nysgerrig bruger.

For eksempel viser Google op til 156 tegn af din sidetekst i søgeresultaterne, så vi anbefaler at inkludere relevante søgeord i starten af virksomhedens tagline, hvilket hjælper søgemaskinen og dets brugere til hurtigt at forstå, hvad den handler om.

Sådan indarbejdes søgeord i din tagline

Se på denne ret smarte funktion, placeret lige under dit baggrundsbanner, som din virksomheds “elevator pitch”. Her skal du hurtigt og letforståeligt hvad du laver og hvem du henvender dig til.

Se et par eksempler her:

Konsolidator

Konsolidator LinkedIn-Side

Onmondo

Onmondo tagline på LinkedIn-Side

MenuPay

Emsempel på LinkedIn-Side

Sådan optimeres din LinkedIn-Sides ‘Om’ afsnit

Når du har optimeret din korte tagline, kan du gøre opmærksom på ‘Om’ -afsnittet, som indeholder et længere overblik over din virksomhed samt detaljer som størrelsen på dit firma, den industri du er i, dine specialiteter og din webadresse.

Skriv et stærkt ‘Om’ afsnit

Med relevante søgeord i tankerne skal du arbejde for at lave et engagerende overblik, der svarer til spørgsmål, som dit publikum kan have. Vi anbefaler følgende rammer for dette område:

  • Vision. Hvilken fremtid vil vi hjælpe med at skabe?
  • Mission. Hvordan skaber vi den fremtid?
  • Værdier. Hvem er vi? Hvordan arbejder vi?
  • Positionering. Hvad gør vores brand anderledes?
  • Slogan. Vores brand opsummeret i en linje.
  • Produkter / Services. Her er hvad vi tilbyder.
  • Link til dit websted

Chancerne er, at størstedelen af de oplysninger, brugerne søger på din LinkedIn-side, også findes på din hjemmeside. For de fleste brands tjener dit websted som den primære ressource for eksisterende og potentielle kunder, leverandører og medarbejdere. Inkluder din webadresse på din LinkedIn-Side for at generere trafik til dit websted.

Tilføj andre firmaoplysninger

En fuldstændig udfyldt LinkedIn-Side hjælper brugerne med at finde din virksomhed med lethed. Yderligere virksomhedsoplysninger – som f.eks. størrelse, industri og specialer – hjælper med at male et komplet billede af din organisation. Og virksomheder med komplet information får 30% flere ugentlige views ifølge LinkedIns egne oplysninger.

Gør din virksomheds LinkedIn-Side til en magnet med professionelle billeder

Sidst, men ikke mindst, tænk på billederne på din virksomheds side. En komplet LinkedIn-Side indeholder et logo og et bannerbillede. Dem der besøger din side, vil sandsynligvis forsvinde igen, hvis de bliver mødt med en kedelig og ufærdig profil.

Her er et par eksempler:

Flexkapacitet

Flexkapacitet LinkedIn-Side

Forenede Service

Forenede Service LinkedIn-Side

Valport

Valport LinkedIn-Side

 

Logo. Dit firmas logo vises ved siden af dit firmanavn. Standardlogoformatet for LinkedIn er 300 x 300 pixels.

Banner billede. Dette billede tager meget plads på toppen af din virksomheds side, så brug det til din fordel. Anbefalede specifikationer for dit LinkedIn banner billede er 1536 x 768 pixels.

Opdater ofte for at holde Google i gang

Regelmæssige opdateringer på din side hjælper med at bevare synligheden hos dine følgere og så hjælper de også med din placering på Google. Konsistent nyt/frisk indhold bliver indekseret og hjælper søgemaskinen med at genkende din side som aktiv og værdifuld kilde til information.

Bliv identificerbar med en SEO-venlig LinkedIn-Side

For at få mest muligt ud af din tilstedeværelse på LinkedIn er det vigtigt, at din virksomheds LinkedIn-Side let kan findes. Ved at udfylde din virksomheds LinkedIn-side i sin helhed, herunder med relevante søgeord i din virksomhedsbeskrivelse og tilføje attraktive billeder til din LinkedIn-Side og dele indhold, vil din LinkedIn-Side placeres helt i top af søgemaskinerne.

Hvis du gerne vil have gode tips og mere viden om LinkedIn i dit nyhedsfeed, så er du meget velkommen til at følge min LinkedIn Virksomhedsside. Det gør mere end 1300 personer allerede. Klik her.

Søger du yderligere inspiration til LinkedIn

Hvis du gerne vil have lidt mere inspiration til Linkedin, så er her 3 af mine meget læste blog-indlæg fra min hjemmeside:

Her er 5 sikre metoder til at få succes på LinkedIn

De nyeste tips til at brande sig selv på linkedin

En rigtig CEO LinkedIn profil kan skabe top resultater

Artiklen er skrevet af Martin Sattrup Christensen – CEO for LinkedIn Success Systems og passioneret LinkedIn Ekspert

Martin Christensen
Related Posts